Αφαιρέστε από τη διατροφή σας «ένοχες» τροφές που φουσκώνουν την κοιλίτσα!

Η συσσώρευση λίπους γύρω από την κοιλιά, εκτός από αισθητικό πρόβλημα αποτελεί και παράγοντα κινδύνου για πολλές παθήσεις αφού οι ειδικοί το συνδέουν με καρδιακές νόσους,  υπέρταση, υψηλή χοληστερόλη, διαβήτη κ.α.
Τι πρέπει να κάνετε; Εάν είστε υπέρβαρος, πρέπει απαραιτήτως να ακολουθήσετε μία διατροφή απώλειας βάρους. Εάν όμως δεν έχετε περιττά κιλά, αλλά μόνο «κοιλίτσα» τότε για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα θα πρέπει να συνδυάσετε ισορροπημένη διατροφή και άσκηση:
-Περιορίστε σημαντικά τη ζάχαρη
-Αποφεύγετε τα επεξεργασμένα προϊόντα
-Μειώστε τα λίπη στην διατροφή σας, περιορίζοντας το βούτυρο, τα λιπαρά κρέατα και το τηγάνισμα
-Προτιμήστε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες όπως λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς, ζυμαρικά, ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως. Καλό θα είναι να αυξάνεται κάθε μέρα σταδιακά τις φυτικές ίνες που θα λαμβάνετε γιατί η απότομη αύξησή τους μπορεί να σας δημιουργήσει δυσφορία και ενόχληση στο έντερο.

Οι «ένοχες» τροφές που φουσκώνουν την κοιλιά

Είναι πολύ πιθανό η κοιλιά σας να μην έχει συσσώρευση λίπους, αλλά να φουσκώνει επειδή καταναλώσατε κάποια συγκεκριμένη τροφή. Στην περίπτωση αυτή είναι απαραίτητο να την αποφύγετε για ένα διάστημα ή να την περιορίσετε στο ελάχιστο. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει μία αυστηρή λίστα τροφών που να ισχύει για όλους, γι αυτό θα πρέπει να αρχίσετε να παρατηρείται και να καταγράφεται μόνοι σας τι σας φουσκώνει.

Κάποιες ενδεικτικές τροφές που ενοχοποιούνται για το φούσκωμα, από τους περισσότερους ανθρώπους είναι:
τα όσπρια
το λάχανο
το κουνουπίδι,
το μπρόκολο
τα χόρτα
τα λαχανάκια Βρυξελλών
τα πράσινα λαχανικά
τα ανθρακούχα αναψυκτικά.

Υπάρχουν όμως και άλλες, που θεωρούνται «ύποπτες» από μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού όπως:
οι ντομάτες
τα κρεμμύδια,
τα άγουρα φρούτα
οι πολύ λιπαρές τροφές
το αλκοόλ.

«Ένοχο» για το πρήξιμο της κοιλιάς θεωρείται συχνά και το νερό όταν καταναλώνεται κατά την διάρκεια του φαγητού, ενώ όσο κι αν ακούγεται αστείο, φούσκωμα προκαλεί και η τσίχλα αφού κατά την διάρκεια του μασήματος παγιδεύεται παραπανίσια ποσότητα αέρα στο στομάχι μας.

Γάλα και φούσκωμα

Οι διαιτολόγοι ακούμε συχνά ανθρώπους να παραπονιούνται ότι μόλις πιουν γάλα, νιώθουν ένα πρήξιμο στην περιοχή της κοιλιάς που συχνά συνοδεύετε από πόνο, αέρια ή και κράμπες. Εάν σας συμβαίνουν αυτά, τότε υπάρχει πιθανότητα να έχετε δυσανεξία στην λακτόζη (που είναι το βασικό σάκχαρο του γάλακτος). Δεν είναι απαραίτητο αυτό, μπορεί να σας πειράζει κάποιο άλλο συστατικό του γάλατος. Ένας ειδικός μπορεί να σας το επιβεβαιώσει. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί να χρειαστεί να αποφύγετε το γάλα και να δοκιμάσετε κάποια από τα εναλλακτικά προϊόντα που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Πώς μπορώ να καταλάβω τι προκαλεί το φούσκωμα;

Ο καλύτερος τρόπος να καταλάβετε τι σας ενοχλεί είναι μια «δίαιτα αποκλεισμού». Αυτές είναι εξειδικευμένες διατροφές που χρειάζονται την επίβλεψη διαιτολόγου που αποκλείουν σχεδόν όλες τις ομάδες τροφών και τις επαναφέρουν στην διατροφή σταδιακά κάθε εβδομάδα για να δούμε πότε θα εμφανιστεί πάλι το φούσκωμα ή τα συμπτώματα γενικότερα. Μόλις εμφανιστεί κάποιο σύμπτωμα, ξέρουμε ότι οφείλεται στην ομάδα που εισαγάγαμε εκείνη την εβδομάδα.

Ένας πιο απλός τρόπος που μπορείτε να κάνετε μόνοι σας είναι ο παρακάτω:

  1. Ξεκινήστε να κρατάτε ένα ημερολόγιο διατροφής, γράφοντας τι τρώτε και πίνετε κάθε μέρα, τις ώρες που τα καταναλώσατε και τα συμπτώματα που εμφανίστηκαν άμεσα ή λίγες ώρες μετά.
  2. Μετά από 1-2 εβδομάδες, απομονώστε τα φαγητά που φαίνεται να σας προκαλούν συμπτώματα και βγάλτε τα από την διατροφή σας για μια εβδομάδα. Εάν δεν δείτε συμπτώματα στην διάρκεια αυτής της εβδομάδας, συνεχίστε στο βήμα 3.
  3. Ξεκινήστε να επαναφέρετε αυτά τα φαγητά που αποκλείσατε, κρατώντας μεταξύ τους διάστημα 3 ημερών τουλάχιστον. Εάν δείτε πάλι συμπτώματα, κοιτάξτε ποιο φαγητό εισαγάγατε. Αυτό είναι που προκαλεί πιθανότατα το σύμπτωμα οπότε πρέπει να το αποφεύγετε.
  4. Συνεχίστε να το κάνετε για όλα τα φαγητά που αποκλείσατε, ακόμα και αν βρείτε ένα που σας προκαλεί συμπτώματα, γιατί μπορεί να υπάρχει πάνω από μια τροφή που σας κάνει να φουσκώνετε.

 

 

Διαιτολόγος της LifeSmile Κ.Χαρδαβέλλας