Πόσες θερμίδες μας προσδίδουν τα ποτά και τα κοκτέιλ που επιλέγουμε;

Όταν σκεφτόμαστε  θερμίδες, πιθανότατα το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας είναι η ποσότητα  φαγητού το οποίο καταναλώνουμε καθημερινά. Είναι φυσιολογικό, κάθε φορά που θέλουμε να ελέγξουμε το βάρος μας, το πρώτο πράγμα το οποίο κάνουμε είναι να αλλάζουμε τις διατροφικές μας συνήθειες προς τροφές πιο υγιεινές οι οποίες μας προσδίδουν λιγότερες θερμίδες ανά γεύμα. Υπάρχει όμως άλλη μια πηγή θερμίδων την οποία πολύ συχνά ξεχνάμε… Μία παγίδα που μας περιμένει σε κάθε βραδινή έξοδο και ακόμα περισσότερο τώρα το καλοκαίρι που θα βγoύμε και για ένα ποτάκι παραπάνω, είναι ένας ύπουλος “συνεργός” του φαγητού: το αλκοόλ.

Ιδανικά  θα ήταν να πίνουμε μόνο νεράκι, ένα  ποτήρι αναψυκτικό light ή μία μπύρα άνευ αλκοόλ που έχει σαφώς λιγότερες θερμίδες από την κλασσική. Όπως και να το κάνεις όμως αυτό δεν είναι έξοδος! Και επειδή στη ζωή μας πρέπει να μπορούμε να απολαμβάνουμε αυτά που επιθυμούμε με μέτρο, σας παραθέτουμε μία λίστα με επιλογές  ποτών και κοκτέιλ θερμιδομετρημένα και εσείς κάνετε τις επιλογές σας, λιγότερο ή περισσότερο θερμιδογόνες.

Μην ξεχνάτε ότι οι θερμίδες ενός ποτού εξαρτώνται από το μέγεθος του ποτηριού και ότι τα κοκτέιλ έχουν περισσότερες θερμίδες, οπότε αν προσέχετε αυστηρά τη διατροφή σας, καλό είναι να προτιμάτε σκέτα ποτά. Και μία συμβουλή ακόμη: μακριά από τα σφηνάκια γιατί έχουν την τάση να πηγαίνουν πολλά μαζί!

ΠΟΤΑ

Μπύρα (μεγάλο ποτήρι): 150 θερμίδες

Κρασί: 125 θερμίδες

Σαμπάνια: 95 θερμίδες

Ουίσκι: 105 θερμίδες

Τεκίλα: 105 θερμίδες / 78 θερμίδες (σφηνάκι)

Ρούμι: 100 θερμίδες (ποτήρι)

Βότκα: 96 θερμίδες (ποτήρι) / 72 θερμίδες (σφηνάκι)

ΚΟΚΤΕΪΛ

Margarita: 255 θερμίδες

Pina Colada: 240 θερμίδες

Daquiri: 230 θερμίδες

Martini: 215 θερμίδες

Cosmopolitan: 210 θερμίδες

Manhattan: 200 θερμίδες

Mojito: 169 θερμίδες

Tζιν & Τόνικ: 160 θερμίδες

Βότκα με χυμό: 110 θερμίδες

 

 

 

 

Διαιτολόγος της LifeSmile Κ. Χαρδαβέλλας