Τηγανιτές πατάτες χωρίς… τηγάνισμα! Ιδανικές και για την περίοδο της νηστείας!

Λίγα πράγματα στην ζωή μπορεί να προκαλέσουν τον διχασμό που προκαλούν οι τηγανιτές πατάτες. Μια προσωρινή αίσθηση απόλαυσης που ακολουθείται από μια αίσθηση ενοχής είναι συνήθως η ακολουθία συναισθημάτων που σχετίζεται με τις τηγανιτές πατάτες για όσους προσπαθούν να χάσουν ή να διατηρήσουν τα κιλά τους. Ο λόγος είναι απλός, περιέχουν πολλές θερμίδες και πολλά λιπαρά.

Τι κάνεις όμως όταν δεν πάει τίποτα άλλο με το φαγητό σου, ή όταν θες οπωσδήποτε πατάτες τηγανιτές? Σίγουρα μπορείς να τις απαρνηθείς, ή να περιορίσεις την μερίδα που θα φας. Υπάρχει όμως και κάτι άλλο που μπορείς να κάνεις…

Οι «τηγανιτές» πατάτες φούρνου έχουν όλη την γεύση της κανονικής τηγανιτής πατάτας, χωρίς τα λιπαρά και τις θερμίδες τους. Μια μεσαία μερίδα τηγανιτές πατάτες (150 γραμμάρια) έχει περίπου 400-450 θερμίδες, ενώ η ίδια ποσότητα σε τηγανιτές πατάτες φούρνου έχει περίπου 220-250 θερμίδες.

Υλικά (για 4 άτομα)

  • 3 μεγάλες ή 5 μεσαίες σε μέγεθος πατάτες 750 γραμμάρια)
  • Ελαιόλαδο
  • Αλάτι και πιπέρι

 

Σκεύη

  • Ταψί
  • Μαχαίρι
  • Κατσαρόλα
  • Μεγάλο μπολ
  • Μεγάλο πιάτο
  • Σουρωτήρι

 

Προετοιμασία

  1. Βάζουμε μια κατσαρόλα με νερό στο μάτι στην πιο υψηλή θερμοκρασία
  2. Προθερμένουμε τον φούρνο στους 250οC
  3. Όσο περιμένουμε το νερό να βράσει κόβουμε τις πατάτες λίγο πιο χοντρές απ’ ότι θα τις κόβαμε για τηγάνισμα
  4. Μόλις το νερό αρχίσει να βράζει, ρίχνουμε τις πατάτες μέσα για 3 λεπτά
  5. Μετά από τρία λεπτά, παίρνουμε ένα μπολ με κρύο νερό (από την βρύση), βγάζουμε από το βραστό νερό και τις ρίχνουμε στο κρύο. **
  6. Τις βγάζουμε αμέσως και τις στραγγίζουμε καλά με το σουρωτήρι
  7. Τις βάζουμε μέσα σε ένα πιάτο και τις απλώνουμε. Αν το πιάτο δεν είναι αρκετά μεγάλο, βάζουμε τις μισές και τις άλλες μισές θα τις βάλουμε μετά.
  8. Στις πατάτες που είναι στο πιάτο, ρίχνουμε πολύ σιγά λάδι και ανακατεύουμε με το χέρι μέχρι κάθε πατάτα να είναι ομοιόμορφα καλυμμένη
  9. Με το χέρι, βάζουμε τις λαδωμένες πατάτες στο ταψί.
  10. Αν χρειάζεται επαναλαμβάνουμε τα βήματα 6-8 με τις υπόλοιπες πατάτες, μέχρι όλες οι πατάτες να είναι λαδωμένες και απλωμένες στο ταψί
  11. Ρίχνουμε αλάτι και πιπέρι
  12. Βάζουμε στο φούρνο για 15-20 λεπτά και τις γυρίζουμε ενδιάμεσα τουλάχιστον 2 φορές
  13. Σερβίρουμε αμέσως

LifeSmile Tips:

Υπάρχουν ισχυρισμοί ότι το ελαιόλαδο χάνει τις υγιεινές του ιδιότητες όταν το χρησιμοποιούμε στην μαγειρική σε υψηλές θερμοκρασίες. Κάτι τέτοιο όμως δεν έχει αποδειχθεί προς το παρόν, αφού οι οι χημικοί δεσμοί των συστατικών του ελαιόλαδου φαίνονται να είναι αρκετά ανθεκτικοί σε υψηλές θερμοκρασίες. Το μόνο που πρέπει να φοβάσαι είναι ότι το ελαιόλαδο είναι λίγο βαρύ στο στομάχι όταν το μαγειρεύουμε… σε αυτήν την περίπτωση, μπορεία να χρησιμοποιήσεις ηλιέλαιο ή καλαμποκέλαιο.

Ο λόγος που βράζουμε για λίγο τις πατάτες και μετά τις ρίχνουμε σε κρύο νερό είναι για να σκληρύνει το εξωτερικό τους. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε και με λαχανικά τα οποία σκοπεύουμε να βάλουμε στο φούρνο σε άλλες συνταγές.

Θερμίδες: 220-250kcal ανά μερίδα (ανάλογα με την ποσότητα λαδιού και το μεγεθος που έχουν οι πατάτες)

Πρωτεΐνες: 2.4 γραμμάρια ανά μερίδα